2.25.2015

Are You Getting Too Comfortable?

Ponto de Luz Photography

 That's one of the problems of working at home.
 I wake up early and dress very quickly in the morning , to prepare and leave the girls at school.
 So I just grab the first jeans and sweater I can find. And most days I end up my day with the same  expedite outfit!
 Twice a week I do a pilates class here , and that's when I take a little more time choosing my outfit.
 After all I am a Fashion Adviser , so people expect to see something fashionable on me...

 Of course if i have a meeting or an event I prepare something special the day before , I carefully choose makeup and clothing for the next day.

 However these days are not so many , so I excuse myself on the cold , and not having too much time , but the real reason is that I'm getting too comfortable!

 These days as the temperatures are getting better , I am making an effort to dress up a little more , adding some makeup or jewelry (or both) is a beginning.


 Este é um dos problemas de trabalhar em casa.
Durante a semana levanto-me bastante cedo e arranjo-me á pressa , pois tenho que ajudar a preparar as crianças e deixá-las na escola. Por isso agarro nas primeiras calças e camisola que encontro...
E acabo por me deixar ficar nestes preparos na maioria dos dias.

 Duas vezes por semana faço Pilates aqui , e é nesses dias que consigo dedicar um tempo extra a escolher um visual. Afinal sou uma Fashion Adviser e as pessoas esperam um pouco mais de mim neste aspecto!

É claro que quando tenho reuniões ou eventos , escolho cuidadosamente a roupa e a maquilhagem no dia anterior. Mas como estes dias não são assim tantos , a desculpa do frio e de falta de tempo levam a melhor. A verdadeira razão é que estou a ficar demasiado confortável!

Agora que me apercebi disto , e também porque as temperaturas estão a subir , estou comprometida no esforço diário de me arranjar um pouco mais , seja alguma maquilhagem ou um acessório (ou ambos), já é um começo.


So what about you , are you letting comfort/cold take the best of you?
Let's fight it together! Tell me all about your routines.


Mais alguém por aí anda a ficar preguiçosa por causa do frio? Vamos combater isso juntas!
Contem-me os vossos obstáculos diários.


                                                                   See U Soon


                                                                     Diana P